Edukacja, jak każda dziedzina, musi dostosować się do nowych czasów, dlatego coraz częściej trzeba stawiać na innowacyjne narzędzia dydaktyczne. Tak jest w przypadku escape roomów online, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem w sektorze kulturalnym i kreatywnym. W projekcie Erasmus+ CO-ART zdecydowano się na cyfrowe „pokoje ucieczki”, a dokonano tego w konsorcjum sześciu organizacji z Polski, Francji, Hiszpanii, Grecji, Cypru i Łotwy.
Osoby zaangażowane w ten projekt, współfinansowany z programu Unii Europejskiej Erasmus+, uważają, że wprowadzenie takich narzędzi „zwiększa motywację i zaangażowanie osób uczących się”. Od początku projektu 2021 roku partnerzy starają się wspierać rozwój umiejętności przedsiębiorczych i cyfrowych wśród bezrobotnych lub samozatrudnionych młodych ludzi z sektora kultury i kreatywnego oraz aspirujących przedsiębiorców ze świata sztuki, a także nawiązują i wzmacniają wirtualną współpracę między młodymi pracownikami i organizacjami na poziomie lokalnym i europejskim
Partnerzy projektu przygotowują obecnie platformę edukacyjną z 24 różnymi escape roomami. W październiku działania projektowe przeniosły się do hiszpańskiej Saragossy, gdzie na scenie wystawowej Centrum Joaquín Roncal Fundacji CAI miało miejsce wydarzenie, w którym wzięli udział koordynatorzy projektu oraz hiszpańscy przedsiębiorcy z sektora kulturalnego i kreatywnego, a także radna miasta Saragossa ds. gospodarki, innowacji i zatrudnienia, Carmen Herrarte.
Hiszpańska radna rozmawiała z partnerami projektu, którzy przyjechali do Hiszpanii, o jego wielkim wpływie na lokalny, krajowy i europejski sektor biznesu i wyraziła swoje poparcie dla takich działań w przyszłości.
Po oficjalnej publikacji platformy edukacyjnej na przełomie lutego i marca 2023 odbędą się wydarzenia promocyjne w Częstochowie, które – podobnie do wydarzenia w Hiszpanii – będą miejscem spotkania i współpracy pomiędzy polskimi przedsiębiorcami i młodymi ludźmi z sektora kulturalnego i kreatywnego. [Eng.] Education, like any field, has to adapt to new times, so it is increasingly necessary to rely on innovative teaching and learning tools. This is the case with online escape rooms, which are becoming increasingly popular in the cultural and creative sector. The Erasmus+ CO-ART project opted for digital „escape rooms,” and this was done in a consortium of six organizations from Poland, France, Spain, Greece, Cyprus and Latvia.
The people involved in this project, co-funded by the European Union’s Erasmus+ programme, believe that the implementation of such tools „increases learner motivation and engagement”. Since the start of the 2021 project, the partners have sought to foster the development of entrepreneurial and digital skills among unemployed or self-employed young people from the cultural and creative sectors and aspiring entrepreneurs from the art world (ARTpreneurs), as well as establish and strengthen virtual collaborations between young workers and organizations at the local and European levels.
The project partners are currently preparing an e-learning platform with 24 different escape rooms. In October, project activities moved to Zaragoza, Spain, where an event took place on the exhibition stage of the CAI Foundation’s Joaquín Roncal Center, attended by project coordinators and Spanish entrepreneurs from the cultural and creative sector, as well as Zaragoza City Councilor for Economy, Innovation and Employment, Carmen Herrarte.
The Spanish councilwoman spoke to the project’s partners who came to Spain about its great impact on the local, national and European business sector, and expressed her support for such activities in the future.
The official publication of the e-learning platform will be followed by promotional events in Częstochowa in February/March 2023, which, similar to the event in Spain, will be a place for Polish entrepreneurs and young people from the cultural and creative sector to meet and collaborate.