W ogólnej puli 240 rowerów, 140 to zupełnie nowe pojazdy, a pozostałe 100 zostało zmodernizowanych poprzez wyposażenie w nadajniki GPS, co umożliwia ich przystosowanie do nowej generacji.
Dotychczas system opierał się na rowerach III generacji, które były ściśle powiązane z 26 stacjami dokującymi. Jednak nowa generacja daje większą swobodę użytkownikom, pozwalając na wypożyczenie i zwrot rowerów poza stacją. Za takie działanie naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 10 zł, ale jeśli rower zostanie odstawiony na miejsce, użytkownik otrzymuje bonus w postaci 5 zł.
Jest to ciekawa funkcjonalność systemu, dlatego mam nadzieję, że przypadnie do gustu wszystkim użytkownikom. Liczę, że nowości startującego dzisiaj Częstochowskiego Roweru Miejskiego sprawią, że chętniej skorzystamy z tej ekologicznej formy transportu – mówił dzisiaj podczas otwarcia nowego sezonu prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.
W tym roku liczymy, że wzrośnie liczba wypożyczeń i wrócimy do magicznych stu tysięcy rocznie – komentował Łukasz Kot, naczelnik Centrum Usług komunalnych.
Jakub Giza z Nextbike podkreślił, że technicznie zmieniono sposób blokowania rowerów, wprowadzając elektroniczną blokadę na tylnym kole, co ma zwiększyć bezpieczeństwo systemu. Teraz rower nie jest już blokowany w stojakach, ale blokada musi zostać zamknięta z tyłu. Stojaki na stacjach służą jedynie do stabilizacji roweru.
Czas darmowej jazdy zostanie skrócony do 20 minut zamiast dotychczasowych 30 minut. Opłaty za dalsze korzystanie z rowerów wynoszą: 3 zł za jazdę od 21 do 60 minut, 7 zł od 61 do 2 godzin, 10 zł od 2 do 3 godzin, a 14 zł za każdą kolejną godzinę.
ŹRÓDŁO: UM CZĘSTOCHOWA