Centrum Usług Komunalnych podsumowało działania związane z likwidacją dzikich wysypisk na terenie miasta z zeszłego roku. W ramach tych działań oczyszczono 39 działek, na których wcześniej nielegalnie porzucono odpady. Łączny koszt usunięcia takich składowisk wyniósł ponad 133 tys. zł, a sprzątanie objęło teren o powierzchni 188 tys. m². W przypadku nielegalnych wysypisk znajdujących się na działkach prywatnych, obowiązek ich usunięcia spoczywa na właścicielu terenu.
Odpady zostały usunięte z działek przy ulicach: Piastowskiej, al. NMP 2, Gminnej, Warszawskiej, Daniłowskiego, Wilgowej, Białoszewskiego, Malewskiej, Garncarskiej, Morenowej, Żywockiego, Sucharskiego, Małopolskiej, Niskiej, Wypalanki, Huculskiej, Michalika, Skrzetuskiego, Żyznej, Fredry, Rząsawskiej, Królewskiej, Bugaj, al. Wojska Polskiego, Manganowej, Wolności, Rocha, Pułaskiego, Sobieskiego, Trochimowskiego, Hoene-Wrońskiego, Zamoyskiego, Loretańskiej, Goszczyńskiego i Brucknera.
Dzikie wysypiska stanowią poważne zagrożenie dla ludzi, środowiska i zwierząt, zanieczyszczając glebę, wodę i powietrze.
Centrum Usług Komunalnych apeluje, aby każdy, kto natknie się na dzikie wysypisko, zgłaszał takie przypadki mailowo lub poprzez formularz dostępny na stronie internetowej. W zgłoszeniu należy podać lokalizację wysypiska (ulicę, numer nieruchomości, numer działki lub opis miejsca), rodzaj odpadów, oszacować ich ilość oraz, jeżeli to możliwe, załączyć zdjęcia.
Źródło: Urząd Miasta Częstochowy
Foto: centrum Usług Komunalnych